Čas - hodinky na Božích rukou
***********************************
Člověk je jediný tvor na Zemi, který dokáže (a to velmi rychle) rozpoznat lidskou bytost/člověka od jakého-koliv jiného života-schopného organismu. Je to pro další adaptaci nesmírně důležité. Je jediný, kdo vidí, slyší, cítí, hmatá i chutná jednu jedinečnou vlastnost, kterou má jen a jen člověk. Dobře mu tak.
Jediný a zásadní rozdíl mezi člověkem a "vším ostatním" je, že člověk vnímá čas.
Podle všeho, co jsem zatím zjistil, schopnost vnímat čas logicky nevzniká jen na základě vrozených/naprogramovaných/genetických vlastností lidského organismu. Ta se musela "objevit" "někdy" a "náhle". Jako by jí někdo nebo něco do lidského "algoritmu vložil". Pak nastal zvrat ve vývoji člověka. Čas vyprodukoval zcela nový pojem, který do té "jako takový" doby nebyl. Řád.
Teprve v souvislosti se schopností vnímat čas, se člověk tak rychle a úspěšně mohl stát jedním z nejlépe adapt-ibilních tvorů.
Člověk se prý vyvinul z opice. Osobně věřím, že tomu bylo spíš naopak. V každém případě jsme si podobní jen tím, že umí dobře a lec-cos napodobit. Ale vědomí toho, co dělá, má jen a jen v tom okamžiku. A bez schopnosti, kterou má člověk, není žádný jiný organismus schopen se "dostat" dál.
Bez schopnosti vnímat čas, by člověk podle mého nazoru již vyhynul. V důsledku této "kvality" existují tisíce a tisíce směrů, jak je možné se organismu adaptovat. A mít Vědomí.
Čas je funkce všech vlastností světla. Ve dvou směrech, v úhlu sinister-dexter a v jednom jen poste-inferior (tam a zpět/nahoru a dolů). Tak duálním "principem" vymezuje kříž. a my s tím máme kříž :)
***********************************
Člověk se (říkám tomu "rodí") v pravidelných intervalech. Do šesti let je to po šesti měsících. Postup je rozdělený pomyslnými, ale jasně vysledovatelnými, dvěma intervaly (4+2 měsíce). Od šestého roku se již tato "doba obměny organismu" střídá/dá vysledovat po obdobích šesti let.
Jak si to představit:
Porod-4 měsíce vývoj-2 měsíce "přerod"-konec fáze. Důležité jsou poloviny a třetiny jednotlivých šestiletých cyklů. V ranném vývoji spíš ve vývoji těla i psychiky, později hlavně psychiky. Nejdříve "reagujeme" na vývoj těla vývojem sebepojetí, později tímto vytváříme podmínky k jeho "spravování a stavu". Ten pak ovlivňuje psychiku. Ale zhruba do 36 let je vývoj celku poměrně přesně vysledovatelný v /taktu/ "2/4".
Krátce před třetinou prvního "šestiletého období" dochází k "psychickému narození". Když, dejme tomu, 12. měsíčnímu dítěti ukážeme jeho obraz v zrcadle, ještě se patrně nedostalo ve vývoji mozkových struktur k syntéze determinovaných dispozic a na otázku: Kdo je tam? chápe, že JE rozdíl mezi CO a KDO, ale odpoví: Ty. Kolem 18.tého měsíce odpoví najednou: Já. V té chvíli na to vemte jed, že děcko uchopilo navždy pevně do svých schopností pojem času. A bude ho až do smrti "plnit" obsahem.
Myšlenky bez obsahu jsou prázdné. Smyslový názor bez pojmu slepý. /Světlo, a zase ta rovnice/
***********************************